Vaša web stranica treba oglašavanje na internetu!

Pitate se zašto vam treba oglašavanje na internetu? Zamislite da ste kreirali svoju novu web stranicu. 

Imate kvalitetan sadržaj i sada vam samo nedostaje publika. Objavili ste svoj sadržaj i odlučili ste pričekati nekoliko dana da publika dođe k vama. Nakon nekog vremena uočili ste da vaša stranica uopće nije privukla publiku.

Dakle, gdje je krenulo po zlu? Zašto stranica nije popularna čak i nakon objavljivanja kvalitetnog sadržaja?

Nije dovoljno samo ju napraviti i pustiti u ogroman i konkurentan svijet. Potrebno je više, mnogo više! Potrebno vam je oglašavanje na internetu, samo je pitanje koji kanal odabrati. Ima ih mnogo, ali dva su najznačajnija:

Google Ads i Facebook Ads

Između ova dva diva, tvrtke su danas nesigurne u koju oglašavanje uložiti novac. Bez obzira na proračun, publiku, doseg i svrhu, mnoge tvrtke ipak su shvatile njihovu moć.

Bilo da se odlučite za jedno ili za drugo, oglašavanje na internetu je presudno. Usporedit ćemo Google Ads i Facebook Ads međusobno i vidjeti o čemu se radi. Zašto bi baš ta dva tipa oglašavanja trebala biti dio vaše marketing strategije.

Kako vam Facebook Ads i Google Ads mogu pomoći

Oglašavanje na internetu igra glavnu ulogu u rastu vašeg poslovanja. Facebook i Google su najbolje platforme za dosezanje što više potencijalnih kupaca. Oba kanala imaju milijarde korisnika i pretplatnika. 

Google ima mrežu za pretraživanje koja se temelji na ključnim riječima. Ključnim riječima koje korisnik unese, poput “digitalna agencija”.  Imaju  i prikazivačku mrežu na kojoj se oglasi prikazuju na web stranicama i u aplikacijama. Također, koristeći relevantne ključne riječi. Zatim, tu je Google Shopping čiji se oglasi temelje na  eCommerce (e-trgovini). Ti oglasi prikazuju vaš brand, recenzije, cijene ili popuste. Ovo su samo neke od mnogih opcija oglašavanja koje su vam dostupne s Googleom. Pomoću Google Ads-a možete ostvariti brži povrat ulaganja ako znate kako ga pravilno koristiti. Pisali smo o tome u našem posljednjem članku : “Znate li koliko Google Ads vrijedi vašoj tvrtki?”.

Facebook ima širok raspon načina na koje možete oglašavati svoj brand. Od feeda do video oglasa, oglasa s više slika,  pa čak i desne bočne trake. Oglas možete postaviti tamo gdje mislite da će imati bolji učinak. Također omogućava detaljnije demografsko ciljanje publike. Uspješna kampanja na Facebooku zaradila je 36.449 dolara prihoda od 4.159 dolara potrošenih na oglas. To savršeno pokazuje da ne trebate puno uložiti da biste puno zaradili s Facebook oglasima.

ŠTO JE GOOGLE ADS?

Prije poznat kao Google AdWords, Google Ads je mrežna platforma za oglašavanje. Google Ads prikazuje oglase koje tvrtke plaćaju kako bi privukle više kupaca. Oglas koji prikazuje proizvod, ponudu usluga ili marketinški sadržaj kako bi dosegli potrošače na webu. Kad ljudi pretražuju Google, prikazuju im se stranice koje mogu imati odgovor na ono što traže. Pretraživanje također uključuje plaćene oglase koji su relevantni korisniku. Rezultati pretrage su podijeljeni u dvije skupine. Organski i plaćeni rezultati.

Prednosti

1. Brzina

Najznačajnija prednost oglašavanja na Google-u je brzina. Na globalnoj razini, pažnja publike traje 8 sekundi. Tu su trenutni rezultati svakako uvijek dobrodošli.

Mnoge tvrtke plaćaju SEO i to nipošto nije greška. Međutim, mjeseci bi mogli proći dok ne vide rezultate. S Google Ads-om možete trenutno privući promet na svoju web stranicu.

2. Izloženost

Broj korisnika Google-a kreće se u milijardama i s time dolazi neusporedivu izloženost. Bit ćete u prvom planu kad potencijalni kupac ili klijent traži proizvod ili uslugu poput vaše. 

Kao što kažu, vrijeme je sve, a s Google Ads-om bit ćete tamo gdje trebate biti u pravo vrijeme.

3. Potpuna kontrola

 Još jedna prednost Google Ads-a je ta što imate potpunu kontrolu nad načinom oglašavanja. Možete potrošiti malo ili puno, kako god želite. Uvjeti su jednaki za sve, pa tako se vaša tvrtka možda nađe rame uz rame s velikim svjetskim brendom.

4. Praćenje

Također možete izmjeriti rezultate i testirati što vam odgovara, a što ne.  S dodavanjem određenih ključnih riječi za ciljanje publike možete povećati promet. Možete analizirati ponašanje kupaca. To vam omogućava stvaranje najprikladnijih marketinških strategija.

5. Google Analytics

Kada Google Analytics povežete sa svojim Google Ads računom, imat ćete pristup raznim i detaljnim podacima.  Na temelju tih podataka, možete prilagoditi ili izmijeniti svoju strategiju. Točno onako kako najbolje odgovara potrebama vaše tvrtke. Dakle, možete maksimalno optimizirati svoju kampanju.

Nedostaci

1.Naučiti sve o Ads-u

Naučiti detalje Google Ads-a nije mala stvar. Morate razumjeti ciljanje ključnih riječi ili će vaši oglasi ići ravno pogrešnoj publici. Još gore, niže će rangirati vašu stranicu. Morate shvatiti kako funkcionira aukcija i značenje svih važnih pojmova Google Ads-a poput CTR, CPM, CPC, QS…

3. Oduzima vrijeme – treba pratiti

Još jedan nedostatak oglašavanja putem Google-a jest taj što u njega trebate uložiti puno svog vremena. Treba pratiti redovito kako oglasi napreduju, izmjenjivati i analizirati rezultate oglasa.

4. Potrebno je više istraživanja

Također, morate pratiti rezultate kako biste izbjegli veće troškove.

Istražiti ključne riječi koje se konvertiraju i to sve u skladu s Google standardima.

Morate razumjeti i strategiju aukcije.

ŠTO JE FACEBOOK ADS?

Facebook oglasi su plaćene reklame koje tvrtke plaćaju da bi se pojavile na Facebooku. Facebook je mjesto na kojem se ljudi druže – upoznavaju ljude, pričaju s prijateljima, dijele slike s odmora i još mnogo toga. To je možda razlog zbog kojeg su se mnogi poduzetnici u početku bojali koristiti Facebook za oglašavanje. Ali prevarili su se. Platforma je toliko unaprijeđena i postala je jedna od najboljih mjesta za oglašavanje. Sve zahvaljujući svojim preciznim mogućnostima ciljanja publike. S preko milijardu korisnika, Facebook je savršena oglasna ploča.

Prednosti

1. Široki doseg

Njegov opsežan doseg do korisnika ono je što Facebook čini nevjerojatnim u mrežnom oglašavanju. 

Kada korisnik klikne na vaš oglas, on će se pojaviti u njihovom feedu, koji će zatim moći vidjeti više ljudi. Vaša je izloženost više nego udvostručena.

2. Isplativo je

Što se tiče novca, Facebook oglasi su isplativiji od ostalih platformi. Nude više pozicija za oglašavanje (Facebook, Instagram) i na duže razdoblje. Zahvaljujući značajkama Custom Audiences sigurni ste da vaše oglase vide oni koji su najvažniji.  Uz najkreativniji sadržaj, vaš post ima priliku postati viralan. Samim time, ima moć dosegnuti još širu publiku bez dodatnih troškova.

3. Ljudske veze

Snažna ljudska povezanost sa svojim korisnicima. Još jedna prednost Facebook-a nad ostalima. To je bitna karakteristika koju bi tvrtke trebale imati.  Emotivan ili kreativan post, sponzoriran ili ne, zabaviti će i nadahnuti vašu publiku.

4. Izgradnja odnosa

Uspostavljanje odnosa sa svojom publikom i kupcima. Još jedan razlog zašto volimo Facebook oglase. Izvrstan su kanal za stvaranje veza s vašim kupcima te izgradnju i stjecanje povjerenja u brand.

Nedostaci

1. Izgubljeni u druženju

Privlačenje pažnje vaše ciljane publike može biti prepreka. Trebat će vam puno kreativnosti da se izborite s fotografijama s vjenčanja, odmora ili smiješnim memovima.

2. Previše konkurencije

Još jedan nedostatak je sve veći broj tvrtki koje se oglašavaju na platformi. Izdvajanje iz gomile može biti izuzetno teško s toliko mnogo ljudi koji se natječu za pažnju potrošača.

3. Podložnost negativnosti

Dosezanje do mnogih ljudi iz svih sfera života ima i svojih nedostataka. Vaši oglasi podložni su negativnim komentarima, bez obzira jesu li opravdani ili ne. Ljudima je lako pisati negativne komentare o vašem brandu ili tvrtki, čak i ako nisu isprobali vaš proizvod ili uslugu. Iako se uvijek sve može razjasniti to svejedno može naštetiti vašoj reputaciji.

RAZLIKE IZMEĐU GOOGLE I FACEBOOK ADS-A

Postoje sličnosti i razlike između njih dvoje.

Namjera korisnika i raširenost

Najznačajnija razlika između Google-a i Facebook oglasa je u namjeri korisnika. Kad korisnik ode na Google Search kako bi potražio “digitalna agencija u mojoj blizini” točno znate što korisnik traži. Google Search korisnici traže nešto određeno, dok se na Facebooku prikazuju oglasi koji su relevantni za njihove interese. Međutim i Google ima svoju prikazivačku mrežu  koja funkcionira na sličan način kao i Facebook. Biti na Googleu znači pokazati korisnicima ono što žele pronaći, dok se Facebook više oslanja na svijest oko branda. On prikazuje vaše oglase ljudima koji nisu nužno na tržištu za ono što nudite. Trik je u tome da im tijekom pregledavanja videozapisa o mačkama skrenete pažnju na svoj brand ili tvrtku.

Adaptacija na “Banner Blindness”

To je izraz koji se koristi za opisivanje neadekvatnosti oglasa zbog nerelevantnosti. Korisnici izbjegavaju klikanje na oglase iz mnogih razloga npr. nezainteresirani su ili žele izbjeći neželjene e-poštu. Zbog toga su Facebook i Google usvojili vlastite načine i uvjete oglašavanja. Google potiče oglasna mjesta da osiguraju da njihovi oglasi budu puni bitnih detalja. Detalja poput ciljane ključne riječi i pravilno pozicioniranih oglasa. Tako je oglas učinkovitiji i povećava se vjerojatnost prikazivanja pravoj publici. Facebook je za svaki oglas uključio značajke automatizacije. To su rotacije oglasa i kontrola učestalosti.

Odluka o postavljanju oglasa na Google ili Facebook uvelike ovisi o vašem brandu/tvrtki i ciljanom tržištu. Vaš oglas trebao bi biti na mjestu na kojem biste na najbolji način iskoristili novac koji ulažete u oglase. Velika je odluka gdje se oglasiti i koliko uložiti, ali nema sumnje da se to mora ako želite da vam poslovanje raste. Oglašavanje na internetu svakodnevno se mijenja i vaše poslovanje mora pratiti sve promjene. Sve nedostatke lako možete pretvoriti u prednost ako znate što radite.

Imate pitanje ili želite besplatno savjetovanje