BLACK FRIDAY MARKETING VODIČ ZA 2021.
Black Friday je pred vratima, dakle kreće online izvanredno stanje.
Možemo Black Friday slobodno nazvati i predbožićno testiranje vaše prodaje.
2020. na sam Black Friday zarađeno je 2,4 milijarde eura putem ECommerce kanala.
Ako vam to nije dovoljan razlog da nastavite čitati, onda ste na krivome mjestu.
Donosimo vam Black Friday Marketing vodič koji će vam pomoći u pripremi za ovaj veliki shopping dan.
Kada je Black Friday 2021.?
Ove godine Black Friday pada 26. studenog i s obzirom na pandemiju koja još uvijek vlada, online prodaja će i ove godine skočiti na rekordnu razinu.
Ljudi su jednostavno navikli izbjegavati prepune shopping centre, a pogotovo na taj dan.
Kako se pripremiti za Black Friday?
Priprema, priprema, priprema!
Ne možemo to ponoviti dovoljno puta.
Morate se pripremiti na sve, ne samo napraviti marketinški plan. Pripremite se za probleme jer nešto poput hakerskog napada, nepripremljenu web stranicu ili online trgovinu, može vam izgubiti puno novaca.
Napravite svoj content plan
Za maksimalan uspjeh, već sada odredite primarne ciljeve.
- Koje proizvode/kategoriju želite promovirati?
- Koje kanale ćete koristiti za promociju? Društvene mreže, Google oglase ili newslettere?
To će vam pomoći da usmjerite svoj fokus na prioritete.
Vratite se malo u prošlost i pogledajte podatke prošlogodišnjeg Black Friday-a.
Vidjet ćete što je uspjelo, a što ne biste trebali ponoviti. Zasigurno ćete složiti određenu sliku u kojem smjeru treba ići ove godine i olakšat ćete sebi i vašem kreativnom timu.
Uz dovoljno vremena za pripremu, možete izbjeći nepotreban stres na kraju godine.
Pripremite web stranicu
Pripremite web stranicu za povećani promet.
Ako imate iznimno primamljivu ponudu, važno je pobrinuti se da frustrirani korisnici ne napuštaju web stranicu zbog npr. sporog učitavanja. Vaši korisnici su navikli na brzu i sigurnu kupnju. Morate se pobrinuti da ne napuštaju košarice. Posebice je to važno za Black Friday.
Raspon pažnje u to vrijeme kod kupaca je jako nizak jer sa svih strana pljušte razne ponude i popusti. S time je rizik od napuštanja košarice veći.
Provjerite kapacitet na serveru. Pogledajte Google Analytics i saznajte koliko je korisnika bilo na vašoj web stranici u vrijeme najveće gužve prošle godine, kako biste mogli uzeti u obzir odgovarajuću sigurnosnu granicu.
Provjerite jesu li vaši proizvodi dostupni za Black Friday
Kupci ne vole dugo čekati svoju narudžbu.
Posljednja studija pokazuje da 86 % kupaca otkazuje svoju narudžbu za Black Friday i Cyber Monday ako se dostava čeka duže od 5 dana. Stoga morate provjeriti imate li dovoljno proizvoda na zalihi kako bi sve narudžbe bile dostavljene na vrijeme. Provjerite i kod svojih dobavljača hoće li vam moći pomoći u hitnom slučaju.
Ažurirajte svoju web stranicu
Ako je vaša web stranica optimizirana za konverzije, na putu ste do uspjeha. To posebno vrijedi za Black Friday i Cyber Monday.
Stoga provjerite sljedeće i po potrebi nadogradite:
- Uklonite sve 404
- Provjerite svoja preusmjeravanja.
- Provjerite svoju web stranicu na mobitelu i optimizirajte je.
- Sagledajte sve dodirne točke svojih ponuda za Crni petak na vašoj web stranici (npr. Zasebni gumb u navigaciji).
- Testirajte cijelu postavku praćenja – napravite testnu narudžbu.
Postepeno prilagođavajte svoj budžet
Ako ste planirali veći budžet nego inače, ovaj savjet je za vas posebno važan.
Google i Facebook algoritmi poznati su po svojoj krhkoj prirodi. Stoga je preporučljivo povećavati dnevnu potrošnju postupno – NE preko noći.
Ova metoda omogućuje “aklimatizaciju i lakšu prilagodbu” algoritma i njegovih kampanja.
Vaši stope konverzije će vam biti zahvalne.
Marketinške aktivnosti prije Black Friday-a
Slijedi zabavan dio priče!
Black Friday Marketing Vodič kronološki ćemo započeti sa svim koracima koje trebate poduzeti prije Crnog Petka ili Cyber Monday-a.
Izaberite marketinške kanale
Razmislite o budžetu koji vam je na raspolaganju i koje kanale želite koristiti u marketinškom miksu.
- Na primjer, ako imate petoznamenkasti proračun za Crni petak, zaista se možete potruditi i uzeti u obzir Google prikazivačku mreža , PR oglase uz standardne oglase na društvenim mrežama i PPC oglase.
- Ako imate jako ograničen budžet tu su kanali poput TikTok-a, jeftini a dosežni. Ovdje je CPM (opisuje cijenu vaših oglasa na 1000 pojavljivanja) trenutno oko 2 do 5 €, tako da možete postići mnogo čak i uz mali proračun.
No pri odabiru kanala uvijek razmislite o svojoj ciljnoj skupini i o tome koje stranice društvenih mreža posjećuju – jer će se vaša prodaja povećati samo ako vaši oglasi dođu do pravih ljudi
Stvorite uzbuđenje oko svoje ponude
Budimo iskreni. Na Black Friday nećete biti jedini koji traže pozornost kupaca.
Generirajte više uzbuđenja, iščekivanje i interes oko vaših ponuda kako se ne bi izgubile u poplavi ostalih ponuda.
Predstavite najvažnije događaje na Facebooku i stvorite atmosferu iščekivanja među vašim pratiteljima. Isto vrijedi i za vaš newsletter za postojeće korisnike. Uključite se uživo i otpočnite odbrojavanje do trenutka kada će vaše ponude biti dostupne.
Iskoristite moć podataka
Što bi bilo još bolje od povećanja prometa na Black Friday?
Zadržati bum Crnog petka i nakon završetka, zar ne?
To je upravo ono što možete postići s planiranjem unaprijed.
Definirajte grupe koje su ostvarile neku od konverzija i dodajte ih na svoju remarketing listu.
Možete poslati e-mail s podsjetnikom potencijalnom kupcu koji je napustio košaricu.
Alternativno, tijekom božićne sezone mogli biste oglašavati proizvode slične onima koje su kupci na Black Friday kupili.
Izradite materijal iz content plana
Sada kada znate do koje publike želite doći, na koje se kampanje želite fokusirati i koji vam je budžet, možete početi kreirati odgovarajući materijal. Ako ćete koristiti Instagram za podizanje svijesti o proizvodu i ponudi, treba vam određena kreativa i tekstovi kako bi ste istaknuli. Ako želite koristiti druge kanale za svoju promociju, kao što je newsletter, možete paralelno dizajnirati pa ga uklopiti s vašim klasičnim e-mailom.
Sve je u pravovremenom planiranju koje će vam pomoći zadržati hladnu glavu čak i tijekom stresnih faza.
Održive marketinške strategije za Black Friday
Kada pomislite na Black Friday, sigurno pomislite na super unosne poslove, zar ne?
Jeste li znali da to uopće ne mora biti tako? Na primjer, DM nije prodavao proizvode po sniženoj cijeni, nego je donirao 5 % od ukupne prodaje na taj dan udruzi Kolibrići. Vjerujemo da im je to dodatno povećalo prodaju.
Kao što vidite, ako ste inače kritični prema Crnom petku ili jednostavno ne možete smanjiti svoju maržu, još uvijek imate priliku povećati svoju prodaju kreativnim idejama.
U idealnom slučaju, čak ćete učiniti nešto dobro!
Marketinške aktivnosti tijekom Black Friday-a
Sada kada znate kako najbolje pripremiti svoj posao za Black Friday, sljedeća stavka u Black Friday Marketing vodiču govori o tome koje sve radnje možete poduzeti tijekom tog dana i na što se sve trebate usredotočiti.
Međukanalna sinergija
Sada možete lako implementirati svoje prijašnje marketinške ciljeve.
Na primjer, na svojoj web stranici možete istaknuti da su na vašem Instagramu dostupni ekskluzivni kodovi za popust. To će dovesti do većeg angažmana, a broj pratitelja će se također povećati.
Pobrinite se za dobru korisničku podršku. Iskustvo pokazuje da se količina upita i slično značajno povećava tijekom dana. Ako možete brzo dati odgovore na pitanja – npr. jesu li cipele izrađene od recikliranih materijala ili je jedan od vaših proizvoda veganski – to će posjetiteljima uvelike pomoći u donošenju odluke o kupnji. Napravite odjeljak s često postavljenim pitanjima i postavite ga na web stranicu.
Praćenje KPI -a
Uvijek pratite svoje relevantne KPI -je.
Ništa nije gore od gubitka prodaje i novih kupaca zbog grešaka na putu korisnika do kupnje proizvoda. Čak i ako ste već sve provjerili u probnom radu, trebali biste i dalje pomno provjeravati svoje kampanje jer se ponekad jednostavno pojave problemi koje tada možete barem riješiti na vrijeme.
Također, pazite na svoje kampanje – ako su performanse zaista dobre, mogli bi ste povećati svoj budžet.
Pretvorite ne-kupce u buduće nove kupce
Neće svaki posjetitelj završiti kao kupac.
To je sasvim normalno i u redu. Ali nemojte zaboraviti na tog posjetitelja. Ponudite mu da se registrira za vaš newsletter u kojem mu nudite popust pri prvoj kupnji ili oglašavate njemu relevantne proizvode. Na ovaj način možete barem proširiti popis newslettera, a nadamo se da ćete to kasnije iskoristiti pri proširenju baze korisnika.
Što nakon Black Friday-a?
Gotovo je. Prošlo je odlično. Vaši kupci uzbudljivo očekuju svoje narudžbe. Black Friday marketing vodič 2021. dao vam je sve upute i savjete. Sada je vrijeme da se opustite nekoliko dana.
Međutim, nemojte čekati godinu dana do sljedećeg Black Friday-a i počnite se već sada pripremati.
Iskoristite nova saznanja
Preživjeli ste najstresniji dan u godini. Sada usmjeriti svu svoju pozornost na evaluaciju svih radnji povezanih s Black Friday-om. Vjerujte, doći ćete do korisnih saznanja i podataka.
- Kakve su bile kampanje?
- Jesu li se postigli ciljevi prodaje?
- Što je najbolje funkcioniralo?
- Koliko bih prijava na newsletter i novih sljedbenika mogli generirati?
- Kako su se razvili moji KPI?
- Jesu li ROAS (povrat ulaganja u oglašavanje) mojih kampanja bili pozitivni?
- Koji je kanal imao najbolju izvedbu?
- Postoji li nešto što nije uspjelo?
- Moramo li sljedeće godine biti pažljiviji oko određenih stvari?
Iskoristite svoj remarketing popis za božićnu sezonu
Nadamo se da ste s povećanom prodajom povećali i svoj broj pratitelja.
Oni su osnova za vaše oglašavanje koje dolazi. Black Friday je testno razdoblje za predbožićnu prodaju. Tu se oslonite na klasični remarketing.
Popularni ciljevi kampanje za remarketing:
- Potencijalni kupci koji su na kraju napustili svoje košarice
- Remarketing za slične proizvode (u stilu “Kupci su također kupili”)
- Remarketing pri prikazu stranice određenog proizvoda
Nadamo se da vam je naš Black Friday Marketing vodič pomogao.
Kao što vidite, puno toga morate uzeti u obzir pri planiranju marketinške strategije za Crni petak. Pravilna priprema i dobro strukturirano planiranje ovog ogromnog shopping događaja dovest će vas do uspjeha.
Ako ste izgradili čvrste temelje i smislili uzbudljivu promociju svog proizvoda, možete ostvariti značajno povećanje prodaje samo u jednom danu.