Ovim blog postom želimo vam objasniti kako koristiti i koju korist imate od ovog odličnog besplatnog alata!
Što je Google Trends?
To je besplatan alat za usporedbu popularnih pojmova za pretraživanje kako biste odabrali najbolju opciju za svoju web stranicu. Omogućuje vam da vidite da li pojmovi koji vas interesiraju i koji su vam važni, dobivaju ili gube na vrijednosti u Google tražilici. Tako sa sigurnošću možete odabrati prave pojmove za vašu kampanju ili web stranicu.
Kako koristiti Google Trends
Korištenje je vrlo jednostavno i daje izvrsne rezultate. Upišite dvije (ili više) ključnih riječi koje želite usporediti na vrhu, odredite ciljanu lokaciju, vremenski okvir, kategoriju i vrstu pretraživanja i prikazat će vam se grafikon podataka.
Grafikon podataka za dva pojma u razdoblju od godinu dana
Promjenom vremenskog okvira možete vidjeti podatke u različitim vremenskim razdobljima kako biste vidjeli postoji li korelacija koju biste mogli predvidjeti. Na primjer, za ključne riječi ‘digitalni marketing’ i ‘internet marketing ‘ izgleda kao da su podaci upravo imali blagi pad, ali tijekom posljednjih 5 godina su se više puta povećavali i smanjivali tako da možemo predvidjeti da će pretraživanja ove ključne riječi povećati u sljedećih godinu dana.
Google Trends također vam omogućuje da usporedite svoju ključnu riječ po podregiji. Pokazuje vam koje regije pretražuju svaku od vaših ključnih riječi.
Također prikazuje neke povezane upite oko ključnih riječi ili fraza koje su drugi tražili, a koji se odnose na ključnu riječ koju ste unijeli. To vam omogućuje da malo dublje istražite ključne riječi.
Za što sve mogu koristiti Google Trends?
Google Trends dobar je alat za korištenje pri stvaranju novog sadržaja za web stranice, za optimizaciju sadržaja (SEO), društvene mreže ili oglasne kampanje za postizanje konkurentske prednosti.
Istraživanje ključnih riječi
Istraživanje ključnih riječi je proces pronalaženja pojmova koje korisnici pretražuju u tražilici kada traže vaš proizvod ili uslugu. Izvrstan je dodatak pri dovršavanju istraživanja ključnih riječi, jer možete vidjeti interes tijekom vremena i usporediti različite ključne riječi. To vam omogućuje da odaberete ključnu riječ sa sve većim interesom i uključite je u svoj sadržaj.
Koristan je jer predviđa teme koje će uskoro biti u trendu ili opadati. Na primjer, “plin” je bila vrlo tražena ključna riječ tijekom posljednjih 12 mjeseci jer cijene rastu i ljudi žele saznati više o tome. Međutim, posljednjih tjedana predvidio je da će ljudi više pretraživati tu ključnu riječ pa prikazuje isprekidanu liniju koja se podiže.
Razumijevanje vaše publike
Koristeći različite ključne riječi možete istražiti različite verzije koje vaša publika koristi kada traži vaš proizvod ili uslugu. Na primjer, imate svoju agenciju za digitalni marketing, možete koristiti ključne riječi ; ‘digitalni marketing’, ‘internet marketing’ i ‘internet oglašavanje’ da vidite koji je najtraženiji. To će vam pomoći da odredite najbolji smjer u kojem bi išli za vaše poslovanje.
Česta pitanja o Google Trends-u
Je li Google Trends besplatan?
Google Trends izvrstan je besplatni alat za proširenje istraživanja ključnih riječi za SEO. Pogotovo kroz povezane upite; možete pronaći potpuno nove ključne riječi koje niste ranije planirali niti istraživali.
Što je Google Trends mjeri?
Google Trends mjeri količinu ljudi koji pretražuju unesenu ključnu riječ.
Kako pretraživati u Google Trends?
Počnite upisivati vašu ključnu frazu u alat za pretraživanje. Odmah po tipkanju će vam ponuditi predložene pojmove za pretraživanje. Nakon što odaberete ključnu frazu koju želite pretražiti, otvoriti će drugu karticu gdje možete dodati ključne riječi za usporedbu i promijeniti lokaciju, vremenski okvir i vrste pretraživanja.
Po čemu se Google Trends razlikuje od Google Ads Keyword Plannera?
Google Trends omogućuju vam da pregledate detaljne podatke u stvarnom vremenu, dok su Google Ads podaci pretraživanja namijenjeni za uvid u mjesečni i prosječni opseg pretraživanja.
Google Trends izvrstan je alat za brzu usporedbu ključnih riječi i pojmova za pretraživanje te odabir najbolje opcije za promoviranje vašeg poslovanja.