Što je SEO & Zašto je važan?

SEO – Optimizacija sadržaja za tražilice

SEO- Search engine optimisation

SEO ili optimizacija sadržaja za tražilice za obične smrtnike može zvučati kao vanzemaljski koncept. Jedna od najvećih borbi digitalnih marketera je objašnjavanje koncepta SEO-a klijentima, koji se po prvi puta susreću s tim pojmom.

Iz iskustva govorimo kako su takvi razgovori znali graničiti s apsurdom. Pokušavate objasniti ulogu SEO-a u nečijem poslovanju, a dobijete začuđene poglede umjesto povratnih informacija.

Nema nikakve sumnje da je SEO  vrlo složen pojam. On je marketinški proces koji se konstantno razvija. Ono što je važilo danas, možda neće važiti sutra. Kako onda objasniti na koji način on točno funkcionira i zašto je toliko važan? 

Objasniti ćemo jednostavne primjere SEO tehnika kao što su:

Upućenima te stvari imaju smisla, ali to je  kompletna besmislica onima koji se prvi puta susreću s tim pojmovima.

Nije nam u interesu da vas zastrašimo spominjanjem robota i algoritama pretraživanja.

Ne želimo da se pitate zašto se te tehničke stvari favoriziraju u odnosu na marketing namijenjen ljudima.

Zanimljivo je upravo to što je SEO doista  namijenjen ljudima.

Iz tog razloga htjeli smo ponuditi jedno široko i općenito objašnjenje SEO-a. Želja nam je približiti određene pojmove onima koji možda već nešto znaju o SEO-u. Pri to me ne želimo zanemariti one ljude kojima je ovo prvi put da se susreću s ovim čudesnim alatom.

Predlažemo da ova tema bude unutar okvira  „o ljudima“, a ne „o botovima“. Ne bismo vas htjeli zasuti s hrpom tehničkih pojmova. Cilj nam je osvrnuti se na osnove. Podijelit ćemo ih u jednostavne, pristupačne koncepte- one koji ne samo da objašnjavaju o čemu se radi, već i na što točno ti pojmovi djeluju.

Osnovni koncept SEO-a

SEO je ključni digitalni marketinški alat.

Prosto rečeno, SEO je zaslužan za to da web stranica bude uočljiva tj. bolje nađena na Google-u

Uočljivija web stranica znači više prometa. Više prometa znači više mogućnosti za pretvaranje posjetioca u klijente ili kupce vaših proizvoda. 

Kako to točno funkcionira?

Kada je riječ o SEO-u, tu ste vi, web tražilica i osoba „s druge strane interneta“ koja upisuje pojmove (keywords) u tražilicu. Recimo da imate članak o tome kako napraviti musaku. Vi tada želite da tražilica (koja je u 90% svih slučajeva Google) prikaže vaš članak kao vrhunski rezultat svima koji pretražuju izraz “musaka”. 

SEO je magični štapić koji morate primijeniti na svom članku s ciljem da vas Google uvrsti u najbolje rezultate kad god netko traži za vas bitnu ključnu riječ. 

Google će pri tome koristi botove i algoritme kako bi pomogao ljudima otkriti  točno onaj sadržaj koji je njima najdragocjeniji.

Na nama je pak da zauzvrat stvorimo iskustvo prihvatljivo posjetiocu te stranice i  kvalitetan sadržaj (content).

Sadržaj (content)

Sadržaj je vitalan dio SEO-a. On je taj kojim se koristite kako bi privukli što više posjetioca.

Recimo da ste vlasnik rasadnika i želite povećati svoju online vidljivost. Možete objaviti niz članaka o vrtlarstvu, odabiru pravih vrsta biljaka, savjetima za uzgoj i još mnogo toga. 

S druge strane imamo osobu koja  bi željela saznati nešto više o npr. uzgoju ruža. Nakon što bi osoba  tražila detaljnije informacije na Google-u, pojavio bi se vaš blog. Vi biste tada imali priliku izgraditi odnos s tim korisnikom. 

Nudeći vrijedne informacije putem bloga, omogućavate tom istom korisniku da se vraća vama kao vjerodostojnom izvoru za njegove vrtlarske upite.

 Nakon nekog vremena, korisnik bi možda poželio kupiti biljku i vaš rasadnik bi bio prvi koji bi mu pao na pamet.

 Današnji sadržaj ili copywriting, kako bi ga smatrali uspješnim, mora biti koristan, edukacijski i interesantan.

Treba biti relevantan u odnosu na vašu djelatnost i privlačan korisnicima . Svojim sadržajem želimo angažirati publiku. Cilj je da korisnici sudjeluju u raznim aktivnostima na vašoj platformi npr. komentarima i sharing-om.  

Kad mislimo na pojam sadržaja u SEO-u, on može dolaziti u različitim oblicima, uključujući:

Svaki od tih oblika možemo maksimalno iskoristiti za vidljivost vašeg online prisustva.

Keywords 

Jedan od načina da sadržaj  „SEO- oplemenimo“ je taj da u njega implementiramo određene ključne riječi odnosno keywords. Ključne riječi su riječi ili izrazi koje ljudi upisuju u Google kako bi pronašli ono što traže na webu. 

Vratimo se sad na vaš blog o vrtlarstvu!

Kada istražujete ključne riječi koje želite uvrstiti u vaš članak o vrtlarstvu, važno je potruditi se naći sljedeće:

  • one s visokim stupnjem pretraživanja tj. one koje pretraživači često koriste za određene informacije
  • niskom konkurencijom tj. one ključne riječi koje ostali blogovi ne koriste
  • ključne riječi s kratkim repom  short-tail keywords (npr. vrt), 
  • ključne riječi s dugim repom  long-tail keywords (npr. oprema za vrt) i 
  • lokalne ključne riječi  local keywords  (npr. oprema za vrt na prodaju u Zagrebu).

 Pomoću  ključnih riječi možete optimizirati sve svoje naslove, URL-ove i ostale SEO elemente na stranici.

Offpage SEO

Osim SEO-a kojeg će te primijeniti direktno na stranici, postoji i Offpage SEO

Sama riječ govori da se optimizacija ne događa izravno na vašoj web stranici.

Glavna tehnika koja se ovdje koristi je izrada linkova tj. poveznica s drugim web lokacijama. Npr. kad neki drugi blog spomene sadržaj vašeg članka i baci link na njega. Takvu poveznicu nazivamo backlink.

 Ti linkovi pomažu Googleu da shvati kako upravo  vaš blog sadrži korisne informacije i poveže o kakvom se sadržaju tu radi. 

Postoje mnoge taktike za izradu back link-ova. Neke od trenutno najboljih su:

  • gostujući blogovi
  • infografike koje bi se rado dijelile (sharing
  • spominjanje influencera u vašem sadržaju

Lokalni SEO 

Zamislimo da ste na primjer vlasnik restorana u Zagrebu te da korisnik googla pojam „najbolji restorani u Zagrebu“. Tada bi lokalni SEO bila  tehnika koja bi osigurala da će vas  ljudi  naći preko Google-a.  Prevedeno, lokalni Seo će optimizirati vašu lokalnu poziciju.

Lokalni SEO svakim danom postaje sve važniji i važniji jer sve više ljudi koristi mobilne uređaje za pretraživanje. Danas se 57% svih pretraga obavlja putem tableta i pametnih telefona. Polovica tih pretraga ima lokalnu namjeru.

 Osim lokalnih keywords-a, postoje još neke lokacijske  SEO tehnike. One uključuju izradu lokacijski specifičnih stranica i profila za vaše poslovanje. Tu ubrajamo profile kao što su Google My Business i Google Maps

SEM Search Engine Marketing

Iako SEM obično nije glavna komponenta sveobuhvatne SEO strategije, ipak ju je nužno spomenuti.

SEM vam može pomoći da vrlo brzo dosegnete novu i usko ciljanu publiku.

SEM se odnosi na plaćene marketinške taktike.  Odnosi se na stvari poput:  

  • native ads
  • Google Ads
  • oglase na društvenim mrežama
  • pay per click reklame
  • Google oglase za kupovinu
  • display oglase
  • mnogo toga još… 

U konačnici što vam SEO pruža?

SEO je  ključan faktor u postizanju mnogih vaših poslovnih ciljeva. 

Samo neki od tih su:

  • izgradnja boljih odnosa sa svojom publikom
  • poboljšanje njihovog korisničkog iskustva
  • izgradnja  autoriteta u domeni poslovanja 
  • privući više ljudi na vašu web stranicu
  • prednost pred konkurencijom 
  • povećanje konverzije

 

Samim time to znači više prodaje, vjernije kupce i više rasta za vaše poslovanje. 

Kao što vidite, SEO je složen posao koji uključuje mnogo različitih tehnika, taktika i najboljih praksi izgrađenih iskustvom. 

Takve tehnike se konstantno razvijaju i prate tempo ponašanja potrošača. Navike web korisnika se  mijenjaju.  One ovise o pojavljivanju novih tehnologija i promjenama algoritama web tražilica. 

Nadamo se da iz svega što smo naveli možete zaključiti kako SEO ima jednu od najvećih uloga za bilo koju tvrtku koja želi biti vidljiva na mreži.

Trebate li pomoć oko SEO optimiziranja vaše web stranice? Slobodno nam se obratite.

Imate pitanje ili želite besplatno savjetovanje