Copywriting je još jedan način da osigurate željene rezultate za vaše poslovanje. Kako bi mogli pomoći vašoj tvrtki s copywritingom, bitno je točno znati što je copywriting i zašto je važan.
ŠTO JE COPYWRITING?
Copywriting je umijeće pisanja tekstova u neke svrhe.
U digitalnom marketingu, copywriting bi čitatelje trebao potaknuti na određene radnje, poput kupnje proizvoda. Međutim, copywriting ima i druge svrhe, poput pisanja oglasa, kreiranje sadržaja bloga i sve ostale aktivnosti koje vode do vašeg poslovnog cilja.
Copywriting se koristi u oglasima, naslovima, sloganima, kao i na online i offline web stranicama.
Glavni mu je cilj privući potencijalne kupce i zaključiti prodaju.
Copywriting ima određenu strukturu za razvoj sadržaja koji privlači kupce i koristi poslovnu strategiju koja rješava njihove probleme.
Svaki sadržaj bi trebao na kraju strukture sadržavati i poziv na akciju (Call-to-Action) kako bi čitatelje uputio na određenu radnju.
Ako strateški koristite copywriting, izgradit ćete prepoznatljivost vašeg poslovanja i usmjeriti čitatelje na konverziju i kupnju.
Tako povećavate prihod, rast i osiguravate opstanak na današnjem konkurentnom tržištu.
ZAŠTO JE VAŽAN?
Copywriting je važan za svako poslovanje jer pruža sljedeće:
- Bolju zastupljenost i razumijevanje vašeg poslovanja
- Stvara i gradi bolji imidž tvrtke
- Ostvaruje komunikaciju s publikom
- Prodaje i povećava prodaju
- Privlači nove kupce poboljšanim rangiranjem
u pretraživanju jer je sadržaj ključ izvrsnog SEO-a
SAVJETI ZA IZVRSTAN COPYWRITING
Kad pišete, primijenite ove savjete kako bi poboljšati svoj sadržaj i razviti svoj brend.
1. Upečatljivi naslovi
Svaki copywriter bi trebao uzeti u obzir da ima samo nekoliko sekundi da privuče pažnju svoje publike. To znači da trebate poraditi na svom naslovu te im dati razlog da kliknu na vaš sadržaj i pročitaju ga. Vaš naslov mora biti:
- Koristan
- Hitan
- Jedinstven
- Ultra specifičan
Postoje savjeti koje možete koristiti za upečatljiv naslov.
Prvi korak je upoznavanje vaše publike kako bi stvorili određen ton komunikacije.
Koristan je naslov koji educira ili onaj koji rješava problem.
U digitalnom marketingu koristitimo naslove i brojeve optimizirane za SEO tako da tražilice prikazuju vaš sadržaj više u rezultatima pretraživanja, što rezultira većim brojem klikova.
2. Umijeće pripovjedanja
Potrošači ne kupuju proizvode, oni kupuju rješenja i njihovi osjećaji često ih vode prema određenoj kupnji (ili od nje).
Izvrsna priča pomaže u oba zadatka. Izvrsnu priču potrošač osjeća.
Koristeći moć pripovijedanja u svojem sadržaju, pobuđujete emocionalni odgovor i potičete ih da pročitaju vaš sadržaj do kraja.
Ovo je izvrstan način na koji možete pomoći publici da se identificira s vašim proizvodom/uslugom i bolje razumije njegovo značenje.
3.Koristite činjenice, statistiku i linkove
Dodavanjem relevantnih činjenica i statistika svom sadržaju pružate logično objašnjenje i slijed događaja. Također se prikazujete kao pouzdan, dostojan i kao netko koga zanima vaše tržište i vaša publika.
Međutim, nemojte samo izbacivati statistiku i činjenice. Poduprite svoju statistiku i činjenice linkovima relevantnih web stranica i koristite njihove slike (uz odgovarajuće priznanje i odobrenje, naravno).
Također, nemojte izmišljati brojeve i kreirati vlastito mišljenje kao činjenično. To šteti vašem marketinškom trudu.
Pobrinite se da linkovi koje koristite u sadržaju budu relevantni, jer to je jedna od najbitnijih stavki za Google. Tako vas bolje rangira i upoznaje se s vašim sadržajem i ocjenjuje važnost vašeg sadržaja.
Još jedna vrijednost linkanja tuđeg sadržaja je što potiče druge web stranice da citiraju vaš sadržaj i pružaju povratan link, što također pomaže rangiranju vašeg sadržaja.
4. Organizirajte ideje
Organiziranje vaših ideja ključni je element komunikacije.
Neki ljudi započinju s ogromnom pločom ispred sebe, a neki improviziraju. Nove ideje i pojmovi važni su za učinkovit copywriting, ali morate sve novo znati objasniti vašim čitateljima.
Objasniti nove pojmove pojmovima koje čitatelj razumije. Moraju biti organizirani od najvažnije stavke do najmanje važne stavke, logičnim slijedom da čitatelja ne zbunjuje.
Usredotočite se na relevantne informacije. Sadržaj neka bude dovoljno dugačak da pokriva temu te dovoljno kratak da bude zanimljiv.
Koristite naslove i podnaslove za bolju čitljivost i strukturu.
Imajte praznog prostora između tekstova jer to čini tekst privlačnijim i lakšim za čitanjem.
Jeste li na društvenim mrežama primijetili da tvrtke započinju post s naslovom? Zatim svoju poruku dalje razvijaju pomoću lako razumljivih riječi i kraćih rečenica.
Koristite i bullet točke za isticanje važnih informacija. To nisu stroga pravila, ali mi ih volimo i prakticiramo svakodnevno.
5. Dio digitalne strategije
Idealan copywriting je da vaša web stranica, platforme društvenih mreža i ostali marketinški kanali govore istim jezikom.
Vaši poslovni kanali bi trebali biti prilagođeni copywritingu. Morate imati čvrste poslovne temelje za vaš digitalni marketing i postaviti ciljeve vašeg marketinškog sadržaja.
To uključuje pisanje reklamnih tekstova kao što su dosljedna poruka, brendiranje, određen stil i vizual za promociju vašeg poslovanja. Uz pravi sadržaj o vašem poslovanju, proizvodima ili uslugama, sigurni ste da svi vaši marketinški kanali promoviraju vaš brend i proizvod kvalitetno. Dobivate na vrijednosti i vjernosti kroz vaš sadržaj prema publici.
Učinkovit copywriting mora biti dio poslovne digitalne strategije te se mora paziti da se ne izgubi fokus s poslovnih ciljeva. Ako izgubite fokus, izgubit ćete i vrijeme na stvaranje nebitnog sadržaja.
6. Neka bude relevantno
Vaš tekst mora pričati s vašom publikom. Prilagodite svoj sadržaj svojim potencijalnim klijentima i postojećim kupcima.
Da biste to postigli, možete kombinirati svoj sadržaj i prilagoditi ga određenoj radnji.
Na primjer, ako je posjetitelj bio na našoj stranici i čitao blog post o sadržajnom marketingu, ponudit ćemo mu i ostale blog postove o marketingu.
A ako je posjetitelj tijekom posjeta webshopu stavio proizvod u svoju košaricu i nije dovršio kupnju, poslat ćemo e-mail kako bismo ga podsjetili na proizvod koji je ostao u košarici.
Dakle, tijekom pisanja usredotočite se na vašu publiku. Razmislite o svojoj publici. Što ih zanima? Kojim jezikom govore?
Dobar copywriting prakticira SEO smjernice, ali i prati analitiku i mjerne podatke o namjerama korisnika.
7. Prave riječi
Iako bi vaš tekst trebao odgovarati vašoj publici, ipak je dobra praksa izbjegavati riječi koje ukazuju na nesigurnost poput “možda”.
Korištenje moćnih riječi u kombinaciji s glagolima poput “mogli biste ” i ” trebali biste” sugeriraju da se nešto mora poduzeti, pokrećući čitatelja.
U pisanju koristite aktivan glas jer istovremeno privlači i usmjerava. Oživite opise proizvoda ili usluga.
8. Pratite što drugi rade
Pratite što radi konkurencija. To ne znači da ćete kopirati ili duplicirati njihov rad, ali može vam dati više ideja i smjerova.
Učite od profesionalnih copywritera kako biste i sami mogli kreirati učinkovitu kampanju za svoje poslovanje.
9. Pazite na gramatiku i pravopis
Pročitajte svoj tekst naglas. Pročitajte ga još jednom. Lakše ćete uočiti greške.
Greške ostavljaju loš dojam i djeluju jako neuredno.
Naravno, ima alata koji vam služe za olakšavanje svakodnevnih radnji u copywritingu.
Provjerite svoj pravopis na ispravi.me, a čitljivost teksta na Hemingway Editor.
Uz ove alate teško da se greška može potkrasti, ali ljudsko oko je svakako potrebno.
10.Pratite mjerne podatke
Kada tek započinjete avanturu s copywritingom teško je predvidjeti kako će odjeknuti među vašom publikom. Zbog toga morate paziti na svoje mjerne podatke da biste vidjeli što funkcionira, a što ne.
Slijedite ključne mjerne podatke o izvedbi (KPI), poput posjeta, stope napuštanja početne stranice (ljudi odlaze odmah), glavnih stranica i drugih kanala povezanih s vašom web stranicom poput marketingom putem e-pošte i društvenim mrežama kako biste utvrdili što funkcionira.
I na kraju, važno je znati da bi se copywriting kojeg koristite za digitalni marketing trebao kontinuirano razvijati. Pratite najbolje prakse drugih na tržištu i osmislite mehanizme praćenja istih kako bi kvaliteta vašeg copywritinga opstala.